Indonesië - dag 2 - Reisverslag uit Medan, Indonesië van pieter bree - WaarBenJij.nu Indonesië - dag 2 - Reisverslag uit Medan, Indonesië van pieter bree - WaarBenJij.nu

Indonesië - dag 2

Blijf op de hoogte en volg pieter

19 Maart 2017 | Indonesië, Medan

Selamat datang di Indonesia

De envelop voor de derde dag (morgen dus) hebben we opengemaakt in het vliegtuig van Singapore naar Medan. Een vlucht van een uurtje; tijd genoeg om een filmpje te maken....

Ok. Duidelijk. Morgen gaan we de wouden in op zoek naar de oerang oetang. Cool! Heel veel zin in. Bedankt, Spoelstraatjes, Elise, Sander, Esther, Joliene, Patrick, Piet, Florian, Dorine, Sven, Esther en Yvo!!! Maar hoe, hoe laat, met wie en hoe lang???? Waar precies??? Geen idee. We landen. Onze tassen komen netjes op de band. En als het goed is staat er een mijnheer met onze naam op een bordje ons op te wachten. Ook dat klopt. Tot nu toe loopt alles gesmeerd. Fantastisch geregeld en liefdevol en vol aandacht en oog voor detail aan ons gepresenteerd. Het leuke is dat we de verrassingen echt ervaren want in ons gesprek met de chauffeur blijkt dat hij ook de persoon is die ons de volgende dag op komt halen en dat het de bedoeling is dat we al onze spullen meenemen. Dus dit hotel is voor 1 nacht. Fijn hotel in het midden van de stad. Een uur rijden van de nieuwe airport. Medan is de derde stad van Indonesië en met 2,5 mln inwoners betrekkelijk groot. Toch zien we op de rit van het vliegveld naar het hotel voornamelijk laagbouw, veel leven op straat en dus heel veel eettentjes. Natte straten en warme temperaturen. We besluiten op het dakterras te gaan eten. Het uitzicht is prachtig en het weer is aangenaam. Medan kent weinig hoogbouw dus we kijken overal overheen. Heerlijk gegeten. Maar daarna willen we nog even een ommetje maken. 'Blokje om,' zeggen we tegen elkaar dus links links links. Maar bij de tweede links komen we in een klein straatje wat hoe verder we er in komen hoe meer privé het wordt. Het houdt een beetje het midden tussen een Beijing hutong en een Rio de Janeiro favela. Ook qua gevoel van veiligheid ligt het daar tussenin. Dus na een paar honderd meter en een paar 'can I help you'-s keren we om. De trottoirs blijken hier eigenlijk afgedekte afwateringssystemen te zijn. Af en toe ontbreekt de afdekking dus je moet oppassen dat je er niet intieft. Morgen hebben we op tijd afgesproken met de gids, dus om maar te wennen aan deze tijdzone duiken we ondanks de goeie nachtrust in de KLM-vlucht onze hotelkamer in.
Tot morgen!!
Marc en Pieter

• 18 Maart 2017 - 19:59

Mike:

Wat heerlijk jullie zo te volgen en mee te mogen genieten van alles wat jullie meemaken en de vele verrassingen die ook echt nog verrassing zijn. Wat is dat enorm gaaf geregeld en zo voel je je absoluut elke dag op honeymoon!

• 18 Maart 2017 - 20:25

Je Moeder:

Fijn dat alles zo goed verloopt, en een mooie vlucht gehad.
    Wat een verrassingen, genieten jullie maar lekker.

• 19 Maart 2017 - 11:09

Letta:

wat klinkt het allemaal geweldig hoe jullie nu al genieten. Hoe dit allemaal geregeld is, fantastisch !

• 19 Maart 2017 - 13:24

Simone:

Super! Ik ga jullie ook volgen ❤geniet!