Indonesië - dag 3 - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van pieter bree - WaarBenJij.nu Indonesië - dag 3 - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van pieter bree - WaarBenJij.nu

Indonesië - dag 3

Blijf op de hoogte en volg pieter

19 Maart 2017 | Indonesië, Bukit Lewang

Onderweg naar de jungle.

Zondagochtend even sightseeen door Medan: de tempel, de moskee en het paleis van de sultan van Deli (zo heette Sumatra vroeger). Her en der zie je de invloeden van Nederland nog terug. Bij bordjes langs de weg met 'doorsmeer' kun je je auto laten nakijken. Bij het paleis staat een kleine expositie over wat historische feiten waaronder de heer Jacobus Nienhuys van Deli tabak.
Na een half uurtje rijden zijn we de stad uit. Even lunchen in Binja met saté ajam en gado gado. En dan duiken we de palmolieplantages in. Kilometers palmbomen en het logo van Lonsum (London-Sumatra) als de grote industrie zie je overal staan.
Hoe verder we van de stad wegrijden hoe meer en hoe dieper de kuilen in de weg. Ze rijden hier links, voorzover dat mogelijk is. Kuilen, trucks, koeien of scooters dwingen je soms de andere weghelft te gebruiken. Het wordt ook steeds iets heuvelachtiger. Via Bohorok komen we dan aan bij de ecolodge bukit lawang op de grens van het vlakke sumatra en de bergen. Met een beetje tropisch gemiezer is het heerlijk om even te hangen bij de receptie (en daar is WiFi voor ons verslag). We werden voorgesteld aan onze gids voor morgen. Die vroeg naar ons programma. Dat was het moment dat we de vouchers er bij moesten halen en aan hem overhandigen. We gaan morgen door de jungle banjeren. Morgenavond zien we onze andere 'eigen' gids weer.

Maar morgen dus wandelen door de jungle op zoel naar de oerang utan omdat de Spoelstra's ons een spiegel willen voorhouden (bedankt). Dan liever Piet die ons wil laten zien waarom het belangrijk is dat Indonesië zijn waarde behoudt. Daarmee zijn we het nu al eens. Wat een fantastische omgeving.

Veel natuurliefhebbers trouwens in onze vriendengroep. Michel en Joke, Sjaak en Ingrid, Elise, Sander en Esther, Dorine en Sven,Esther en Ivo!
Terwijl we dit schrijven komt de eerste aap vlakbij ons in de boom zitten!!

Later!

• 19 Maart 2017 - 11:41

Kim:

Wow ik geniet zo mee. Nu al. Helemaal leuk zulke verslagen. Top. Have fun! Liefs Kim

• 19 Maart 2017 - 11:54

Lonneke:

Lekker aappies kijken!

• 19 Maart 2017 - 17:26

Je Moeder:

Geweldig wat jullie zien, heeft marc al foto's gemaakt?

• 19 Maart 2017 - 19:58

Hannie Smit: