Athinai - Reisverslag uit Athene, Griekenland van pieter bree - WaarBenJij.nu Athinai - Reisverslag uit Athene, Griekenland van pieter bree - WaarBenJij.nu

Athinai

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg pieter

04 Oktober 2007 | Griekenland, Athene

Aangekomen in Athene. Wat een rust hier :-). Die filia-express is een aanrader, ik heb nog niet zo'n nette ruime en luxe nachttrein meegemaakt. Met z'n tweeen in een couchette, en meer kunnen er niet in. Ik sliep bij een Griek die een half jaar werktuigbouwkunde in Eindhoven gestudeerd heeft. Dus een boel te bespreken. Hij vond dus dat Grieken en Turken heel erg op elkaar lijken. Ik vind inmiddels van niet, er zijn fundamentele verschillen. Die werkmentaliteit waar ik het gisteren over had mbt de Turken, die is hier nauwelijks. Alles wordt maar half afgemaakt. In het landschap zie je tussen de verbrande plekken door huizen staan waar nog betonstaal omhoogsteekt op de hoeken, met waarschijnlijk de bedoeling er nog eens een keer een verdieping op te bouwen. Athene is (nog) iets bouwvalliger dan Istanbul, nou dan kun je wel nagaan. Ook de subsidie die Europa gegeven heeft om de branden te voorkomen worden maar half gebruikt. Wordt er wel een leiding naar boven gelegd en misschien onderaan nog net een pomp neergezet, maar het geld dat bestemd was voor de generator om de boel werkend te krijgen verdwijnt in iemands broekzak. Maar het grootste verschil is toch wel het geloof.
Vanmorgen uiteraard met vertraging aangekomen op Thessalokiki en gereserveerd voor de 5 uur durende treinrit naar Athene. Dat gaf ons (ik kwam een Canadees tegen ook onderweg naar Athene) de gelegenheid een uurtje rond te lopen in Thessaloniki. Broodje gekocht en veel gebabbeld. Hij althans. Hij hield maar niet op. Over zijn vakantie, zijn militaire familie, zijn eigen diensttijd, de monumenten ter ere van de Canadese oorlogshelden in Europa die hij bezocht had. Een apart maar wel gezellig type dus. Hij gaat ook overmorgen met de boot naar Ancona, maar heeft een boot eerder gereserveerd en gaat dan naar Rome. Het zit er dik in dat ik hem in Florence nog wel tegenkom, want hij kwam mensen tegen op Thessaloniki waar hij 40 dagen geleden mee naar Engeland gevlogen was vanuit Canada. Die boden ons meteen koffie en broodjes aan.
Om 17.00 in Athene aangekomen en naar het hotel gebanjerd, ingecheckt en gedouched. Nu maar zonder jas de straat op gegaan om te internetten en te eten (en drinken), het is nog steeds warm genoeg. Half acht red ik dus niet meer om in Den Haag te zijn, Alissa. Maar het klopt voorlopig wel, er is hier een boel zon. En Monique, geografisch gezien ben ik alweer onderweg naar huis. Istanbul was de verste plek. Dus voor je motto ben ik eigenlijk ook alweer te laat. Zullen we anders een keertje naar Lille gaan? Ik heb als het goed is nog een dagje over op mijn ticket, dus misschien dat ik er nog een dagje Hamburg aan vastplak als ik woensdag 's morgens aankom in Dusseldorf. Maar ik moet maar kijken hoe vol mijn hoofd is na al die steden. Ik heb Istanbul dus rustig aan gedaan en ik denk dat ik na een wandeling door de stad morgen en een uitgebreid Acropolis-bezoek het hier ook voor gezien hou en aan de zaziki, ouzo en aanverwante zaken ga.
Camille,ik ben bang dat je die foto's pas te zien krijgt als ik terugkom. 'T is toch Oost-Europa.
Ma doe de groeten aan oma. Of is ze inmiddels weer naar het westen?
Ik duik Athene in.

Groeten, Pieter

  • 04 Oktober 2007 - 17:12

    Monique:

    Kan het niet wat verder weg dan Lille :p al heb ik gehoord dat ze daar een beautiful old town hebben met een grand place that gives u a marvelous spot :D BTW heb vandaag de gemeente en Marcel aan de lijn gehad en we gaan het helemaal anders doen... haha... nee hoor geintje maar er zijn wel wat aanpassingen die gedaan moeten worden en in wk 43 hebben we een afspraak/presentatie met Marcel... we zitten dus nog in de race en gaan het vervolgtraject in!!!! :D
    Dikke kus en geniet er nog maar ff van want je mag gelijk aan de bak als je thuis komt ;) lol

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

pieter

Pieter en Marc gaan op huwelijksreis!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 14614

Voorgaande reizen:

17 Maart 2017 - 10 April 2017

Indonesie

08 Oktober 2015 - 29 Oktober 2015

China!

26 September 2007 - 10 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: