Patras/Patra/Patrai of hoe je het ook schrijft - Reisverslag uit Athene, Griekenland van pieter bree - WaarBenJij.nu Patras/Patra/Patrai of hoe je het ook schrijft - Reisverslag uit Athene, Griekenland van pieter bree - WaarBenJij.nu

Patras/Patra/Patrai of hoe je het ook schrijft

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg pieter

06 Oktober 2007 | Griekenland, Athene

Hallo daar, daar ben ik weer.
Vanmorgen op tijd de trein genomen naar Patras. Blijkt du dat de trein die ik had een overstap had in Kiato (wie kent t niet) van twee uur! Kiato is klein, heel klein, volgens mij zijn de enige publieke voorzieningen samengevat in de aanwezigheid van een station. Omdat het zo klein was werd ik een beetje onzeker van de overstap, dus ik nagevraagd bij het loket. En een glimlach met een 'Ja' was het antwoord, alsof ze helemaal trots was dat haar land de spoorwegen zo goed op orde had. Op Athene centraal zijn er drie loketten voor binnenlands treinverkeer; ik denk voor elke spoorlijn een. En dan is er nog eentje voor internationaal verkeer. Allemaal wat verwarrend en het kan dus best wat efficienter in dit landje. In Kiato dus een beetje liggen bakken in de warme zon. Ik moet er toch echt gebruinder uit zien dan Niek, die op een zonnig eiland op bed moet liggen vanwege keelontsteking... Is het al beter, Niek? Morgen terugvliegen, he?
Goed, in het vervolgtraject naar Patra Chris tegengekomen. Een Amerikaan. Echt een verschil met die Canadees. Hij snapte na wel dat europeanen niet zo vriendelijk waren tegen amerikanen en dat zijn accent hem steeds verraadde. Maar ik vermoed dat het ook gedeeltelijk zijn karakter is. Wel weer typisch amerikaans. Arrogant, luid en een vreemde opinie, deels gevormd door Oprah.
Tijdens de treinrit werd het landschap wel steeds mooier en groener. De zee die we konden zien was helder blauw. Dit stukje Griekenland (Peloponisos) is toch wel anders dan het vasteland. Alhoewel het enige wat Peloponisos scheidt van het vaste land een kanaal is, dus technisch is dit ook vasteland. Om 14.30 exact volgens schema aangekomen en maar kijken wat de volgende stap zou moeten zijn, dus ik heb het kantoor van de Anek-lines gevonden en ik moest daar meteen inchecken. Helemaal goed, maar...... hij vertrekt niet om 17.00, maar om 22.00 !!!!! Dat is nog al een verschilletje. Ik hoop dat ik morgen op tijd ben om mijn gereserveerde treinen te halen, anders mis ik in het ergste geval een hele nacht Florence. Maar goed, dat geeft me nu de tijd om jullie weer even op de hoogte te brengen. Vannacht slaap ik op het dek, toen ik reserveerde voor deze ferry waren er zelfs geen vliegtuigstoelen meer. Maar als het zo warm is als de afgelopen nachten in Athene is dat geen probleem. Nu zweet ik ook weer van mijn stoel. Dit is ook de zuidelijkste plaats die ik aandoe.

Nog even door dit havenstadje wandelen en dan maar kijken of de boot board-baar is.

Laters! Pieter

:SMS update:, 6 oktober 2007 :
Dr kan veel gebeuren in een half uurtje. Mijn boot had opeens nog meer vertraging, zodat ik niet meer uit ancona weg zou kunnen. Ik zit nu op een andere boot die nu wegvaart. Alles komt goed.

  • 06 Oktober 2007 - 19:26

    Ma En Schonezus:

    Hey Pieter,

    Vermaak je je nog een beetje?
    Of mis je Niek?
    Woensdag kom je toch weer thuis?
    Tijd gaat zeker wel snel als je een het reizen bent.
    Nou nog heel veel plezier en we spreken elkaar weer.
    Groetjes je schonezus.

    He pieter ikkom ook even vooreen berichtje erg leuk je verhalen te lezen ik print ze uit en lees ze voor aan oma. Ik print hem wel uit maar oma is vanavond vertrokken Izak en Co hebben haar opgehaald. Veel kijkplezier van Ma.

  • 07 Oktober 2007 - 21:00

    Robberto:

    Hey Pieter,
    Wat een mooie verhalen! Het was hier vandaag trouwens ook zowaar warm. Maar eh.. geen treinen missen want de 20e geef ik een feessie en dan hoop ik dat je er bij bent!
    groet en behouden vaart, Robbert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

pieter

Pieter en Marc gaan op huwelijksreis!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 14625

Voorgaande reizen:

17 Maart 2017 - 10 April 2017

Indonesie

08 Oktober 2015 - 29 Oktober 2015

China!

26 September 2007 - 10 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: