filia-express - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van pieter bree - WaarBenJij.nu filia-express - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van pieter bree - WaarBenJij.nu

filia-express

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg pieter

03 Oktober 2007 | Turkije, Istanbul

Hallo daar ben ik weer,

Ja monique, dat kattenluik houden wij open, want dan kan Tom tenminste naar buiten. En dat ie gezelschap heeft is toch alleen maar fijn als z'n beide baasjes weg zijn!? En als die witte (Jip heet ie) bij ons binnen kan, dan kan Tom bij die andere naar binnen, zou je zeggen; dus als ie honger heeft gaat ie maar daarheen.
Goed, Istanbul, wat een vermoeiende stad. Iedereen wil wat verkopen en het liefst aan mij. Die mentaliteit komt natuurlijk van de zelfrespect en eer die iedereen hoog moet houden. Zo zie je geen bedelaars. Alleen af een toe een vrouw met kind, waarschijnlijk weduwe en ook gehandicapten kunnen lastig werken. Maar ik heb zelfs een rolstoel gezien met een hele stellage erop getimmert die als etalage fungeert zodat de bezitter zijn prul kan verkopen. Omdat iedereen zo op de handel gefocust is, zie je maar weinig oude cultuur, op de highlights na, natuurlijk. Die heb ik allemaal gezien. Maarten, het De Brug van Geert Mak was wel heel leuk om van tevoren gelezen te hebben; dat geeft een boel achtergrondinformatie en je herkent inderdaad heel veel. Dus dank daarvoor.
Straks neem ik de filia-express naar Griekenlad. Ja, ma, ik heb wel couchette's gereserveerd, want slapen in een stoel zie ik niet zo zitten als ik nog wat aan mijn dagen wil hebben. Van Duisburg naar Wenen zaten alle 6 plaatsen van mijn couchette vol. Dat was wel heel krap. Om de beurten je bed opmaken en er dan maar meteen induiken anders kan de rest niet aan de slag. Van Budapest naar Istanbul zat ik dus met z'n drietjes. En dat ging een stuk beter. Ik ben benieuwd wat ik straks aantref. Als het goed is is de filia-express redelijk modern met airco en een bar.
Morgen ochtend kom ik in Thessaloniki aan en dan duurt de reis naar Athene zo'n 5 uur, ik heb daar dus een extra nachtje bijgeboekt, zodat ik twee nachtjes daar slaap en 1 volle dag heb om in Athene rond te struinen. Zaterdag moet ik op tijd de trein naar Patras om de boot maar niet te missen.
Oh... het is nu 16.15 en dan moeten we weer bidden. Alleen merk ik er niets van op straat. Iedereen gaat gewoon door met waar ie mee bezig is. Ik typ dus ook vrolijk verder. Drie keer per dag moeten we op de grond. 's morgens om 11.00, nu dus en 's avonds om negen uur.
Het weer hier was ook geweldig, 23 graden en zonnig. Ik las dat het morgen hier gaat regenen, dus maar kijken of Athene het droog houdt.
Ik ga nu nog wat drinken en happen bij mijn vrienden van de Kebab-bar, tegenover het hotel en dan 'spreken' we mekaar later weer!
Groetos, Pieter

  • 03 Oktober 2007 - 13:43

    Maarten:

    Bidden? Ik wist niet dat je Moslim was?! Je hebt er trouwens wel een aardig tempo in, morgen alweer in Griekenland! Ben benieuwd hoe je Athene vindt vergeleken met Istanbul.

  • 03 Oktober 2007 - 13:56

    Camille:

    Foto's foto's, wij willen foto's!!!!!!!!

  • 03 Oktober 2007 - 14:06

    Alissa:

    Pieterrrrrr!!!

    Kun je me even met de trein op komen halen? Iedereen vraagt wat er loos met me is, dus ik zeg maar dat ik een Herfstdip heb...
    En in Griekenland raakt de hemel de zee enzo, dus en is er altijd zon :D En die moet ik hebben...

    Zullen we half acht vanavond afspreken?

    Liefs, Alissa

  • 03 Oktober 2007 - 15:30

    Monique:

    Kun je dan gelijk ff langs mijn huisje komen...? Mijn moto, als het maar ver weg is, dan ga ik mee :D Tom heeft toch gezelschap van Jip, dus die vermaakt zich wel :p
    kus

  • 03 Oktober 2007 - 18:18

    Ma:

    Ik moet dit laatste nog lezen hij print het nu uit ,zal ik het aan Oma voorlezen.
    Ik vindt dit wel leuk steeds wat van je te horen.
    Nog heel veel plezier toegewenst van je Moeder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Istanbul

pieter

Pieter en Marc gaan op huwelijksreis!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 14618

Voorgaande reizen:

17 Maart 2017 - 10 April 2017

Indonesie

08 Oktober 2015 - 29 Oktober 2015

China!

26 September 2007 - 10 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: