Firenze - Reisverslag uit Firenze, Italië van pieter bree - WaarBenJij.nu Firenze - Reisverslag uit Firenze, Italië van pieter bree - WaarBenJij.nu

Firenze

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg pieter

09 Oktober 2007 | Italië, Firenze

Ok, waar waren we ook al weer.
In Patras dus. Dat was even stressen. De boot had wat vertaging (understatement) dus ik ging voor de zekerheid maar even navragen hoe laat ie dan in Ancona zou aankomen. Hij bleek nòg twee uur later te vertrekken en dat kwam door een grootscheepse havencontrole. Dat zou inhouden om 20.00 in Ancona te stranden, want dan gaan er geen treinen naar Bologna meer, en Florence zou helemaal niet meer te bereiken zijn. Zoals een goed havenstadje betaamd zijn er in Patras gelukkig genoeg reisagenten en boekingsbureautjes waar je nog een reis kunt boeken, en ik dacht het is me meer waard (en kost uiteindelijk minder) om op tijd in Florence te zijn dus ik boekte een andere boot, die geen vertraging zou hebben. Meteen maar en Airplane-seat geboekt omdat ik dat wel verdiend had. Allemaal geen probleem. Ik ben nog naar het hoofdkantoor van de vertraagde boot gegaan om een stempeltje te halen dat ie vertraagd zou zijn, zodat ik later wellicht restitutie zou kunnen krijgen, maar na enig overleg en wat telefoongesprekjes kreeg ik zonder mokken mijn 50 e. terug. Ideaal dus. Ik moest wel rennen naar de boot. En je raad nooit wie er ook op die boot zat: Chris, die amerikaan. Hij had niet echt een doel, dus misschien dat ie ook maar naar Toscane zou gaan. 20 uur varen en zo'n airplane seat is ook niet alles. Zittend slapen is lastig voor mij, dus ik ben op een gegeven moment maar op de grond gaan liggen: au. Voor de rest ging de reis voorspoedig en ik kwam (we kwamen) ruim op tijd in Ancona aan. Daar is niets te doen, dus de eerste mogelijkheid naar Bologna genomen. Daar dan maar drie uur wachten op de trein die ik geboekt had. Prima tijd om een happie te eten. Bologna is niet heel bijzonder maar een stuk goedkoper dan Florence en het eten is lekker. Die trein die ik geboekt had was Chris te laat en te duur en hij ging liften of zwartrijden naar Pisa, dat wist ie nog niet. Dikke doei dus.
Om 21.45 aangekomen in Florence en mijn richtingsgevoel en wat Google-earth-voorwerk hebben me naar het hotel gebracht. Midden in het centrum, een gedeelde badkamer en een kamer met meubels in de boenwas. Meteen douchen en de stad in. Wat is Florence een overdaad aan mooie dingen. Je hoeft je hoofd maar te keren of er staat een gebouw dat interressant is. Het hele centrum doorgekruist (zo groot is het niet), biertje gedaan in Picollo en slapen maar.
Het frappante is wel dat ik net op het station in Bologna aan het lezen was over een met huizen bebouwde brug in Parijs die instortte (noortje je kent het boek wel, erg leuk) en even later loop ik over zo'n brug: de ponte vecchio. Maar goed dat terzijde.
Ik had gisteren al willen krabbelen, maar mijn hotel had mijn paspoort nodig en ook internet-shops hebben een paspoort nodig, vanwege een of andere wetgeving. Vanmorgen uitgecheckt, dus nu heb ik mijn paspoort terug om te gaan mailen.
Gisteren dus de hele stad wel zo ongeveer gezien, ook al is er nog een heleboel meer te zien hier. 2 renaissance-huizen, 2 kerken een wandeling langs de villa's in de omgeving. En gisteravond weer de piccolo in. Daar kwam ik drie aziatische britten tegen met wie ik de rest van de avond gestapt heb. Erg gezellig.
Vanavond naar Milaan om daar de nachttrein naar Dusseldorf te nemen. Als ik daar aankom heb ik nog een dag op mijn interrail over en eigenlijk wil ik die wel gebruiken (je blijft nederlander), ook al zou ik het nu ook wel prettig vinden na al die verschillende steden om wat vertrouwds om me heen te hebben. Dus ik zit nog steeds in dubio. Ik zie morgenochtend wel hoe mijn pet staat.

Ik ga de stad weer induiken, goed lunchen en rustig aan doen, gisteren al genoeg gerend.

Tot later, Pieter

  • 09 Oktober 2007 - 09:20

    Bray, The Real One..:

    I just hate the thermometer wth those 28 degrees on your pictures! GRRRRRRRRR!!
    Keep on having fun, we keep an eye on you! ;-)

  • 09 Oktober 2007 - 09:25

    Bree, De Echte:

    Braytje, don't get yourself upset, in Firenze it is only 20 degrees and sunny. :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Firenze

pieter

Pieter en Marc gaan op huwelijksreis!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 14619

Voorgaande reizen:

17 Maart 2017 - 10 April 2017

Indonesie

08 Oktober 2015 - 29 Oktober 2015

China!

26 September 2007 - 10 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: