budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van pieter bree - WaarBenJij.nu budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van pieter bree - WaarBenJij.nu

budapest

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg pieter

28 September 2007 | Hongarije, Boedapest

Nou nou nou, toen ik gisteren de internetshop uitliep was de boel opeens opgeklaard en was het hartstikke lekker weer. Dus nog lekker rondgebanjerd langs de donau, door de stad en naar de gasometers. Da´s best een leuk projectje. Oude metselwerk enorme cilinders met mooie openingen waar vier architecten de opdracht voor is gegeven om er een mall, woningen en kantoren in te klussen. ´s avonds de kroeg(en) in en vanmorgen fris op tijd opgestaan. De boottrip duurde 6 uur. ´t zat vol met amerikanen en begon wederom regenachtig. Zeg maar kletsnat. 60 kilometer per uur is best hard voor een bootje. Naarmate we Budapest naderden werd het weer en het landschap stukken beter/mooier. Dus in een zonovergoten budapest heb ik maar de stoute (wandel)schoenen angezogen en ben naar het hotel gaan lopen. Dat ging in 1 keer goed. Dominik Panzio heeft een oud klooster betrokken en in de kamertjes kamertjes gemaakt (het lijkt er in ieder geval op dat dat niet zo moeilijk geweest is). Dus de kloostersfeer (en geur) hangt er nog. Helemaal leuk. Dus nu de stad weer in, eerst de moderne meuk bekijken want ik heb een donkerbruin vermoeden dat niek en ik hier nog wel een keer terug komen om de ouwe meuk te bekijken. :-).
Morgenavond pak ik de nachtrein naar istanbul, daar kom ik dan maandagmorgen aan. Dus tot in istanbul denk ik even geen nieuws, dus walter: een hele fijne verjaardag (ik ben d´r niet bij), niek een hele fijne vakantie en de rest een fijn weekend.

Verder: achter dit bakkie (in het klooster) waar nog maar net windows xp op past, zo te merken, zit natuurlijk geen toegankelijk usb-dingetje, dus die foto´s komen later wel.

braytje, i thought i would like the roof of coop, but from the street i could only see a few things sticking out over the edge of the roof, so that´s why i was a bit disappointed. It was not accessible.

Ma, bedankt, het mooie weer is inderdaad ontvangen hier! Het plezier volgt nog, neem ik aan? nee hoor, gekheid, ik heb het prima naar mijn zin.

Robbert, ik ben idd alleen door europa aan het rennen. als het goed is ben ik in totaal twee weken onderweg.

Hans, ik heb er een paar, we gaan het helemaal anders doen.

  • 29 September 2007 - 09:15

    Je Broertje:

    He Broertje,
    bedankt, we bouwen wel weer een feestje.
    Jij veel plezier en een mooie vakantie toegewenst. Leuk om zo af en toe wat te kunnen lezen.
    Van je broertje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

pieter

Pieter en Marc gaan op huwelijksreis!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 14615

Voorgaande reizen:

17 Maart 2017 - 10 April 2017

Indonesie

08 Oktober 2015 - 29 Oktober 2015

China!

26 September 2007 - 10 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: