hangzhou - Reisverslag uit Xihu, Taiwan van pieter bree - WaarBenJij.nu hangzhou - Reisverslag uit Xihu, Taiwan van pieter bree - WaarBenJij.nu

hangzhou

Blijf op de hoogte en volg pieter

18 Oktober 2015 | Taiwan, Xihu

Thee
Nadat we eerder deze week bekeken hebben waar de rijst vandaan kwam,hebben we vandaag de herkomst van de thee opgezocht.
Maar eerst uitgeslapen dus toen wij eindelijk om kwart voor 4 aankwamen ging de boel al bijna dicht. Gelukkig was er net geoogst dus er viel ook niet meer te zien dan heel veel groene bosjes waarvan je niet had gedacht "hee hier groeit thee" als je ze in de bosjes van Pex in Den Haag was tegengekomen.

Toch mooi om te zien en omdat we de paar kilometer er naartoe ook gewandeld hebben door een fantastisch mooi park (want parken aanleggen dat kunnen ze hier écht!) was het toch een heerlijke en relaxte middag.

Vanwege weinig te zien bij het theemuseum maar een bakkie genomen bij deze lokale theeboer. Ik zwarte thee en Pieter iets met slierten in een bakkie water...

Op de terugweg bedacht te eten bij een leuk tentje dat we op de heenweg hadden gespot. Druk......!
Dat moet dus goed zijn. Maar.....
Menukaart alleen in het Chinees. Zelf invullen wat je wilt hebben, ook in het Chinees. En natuurlijk geen engelssprekende bediening. Wel plaatjes bij de ingang. Dus iemand met handen en voeten duidelijk gemaakt wat we wilden hebben en zij netjes ons formuliertje ingevuld. Vervolgens 45 minuten wachten tot ons nummertje werd omgeroepen. Ook in het chinees. Gelukkig hadden wij ons slim achter het nummersysteem opgesteld want voor je het weet is het weer achteraan aansluiten.
Toen we aan de beurt waren werd in het chinees (natuurlijk) ons tafelnummer opgeschreven. Succes met zoeken naar je tafeltje...
Eenmaal gevonden was het afwachten. Wat krijgen we?

Het was héérlijk! De lamsboutjes nog nooit zo lekker gehad. Buikspek, mmmmm. Warme sla of zoiets,ook heerlijk.
De bestelde aardappeltjes (leek het op het plaatje) bleek ananas te zijn, maar wel ook te gek en tenslotte zoetig brood met vanilleijs als toetje. Doe er een fles goede rode wijn bij en reken € 20 euro p.p. af. En derde tov de heerlijke sushi van gisteren, maar zeker niet minder lekker.

Na deze zware dag van toch wel 5 a 6 uur weer terug in het hotel waar Pieter als een blok in slaap is gevallen terwijl ik dit verslag maak. Niet zo gek, het is immers als 8 uur.

Om 7 uur morgenochtend vertrekken we hier naar de yellow mountains. Op eigen gelegenheid dus benieuwd wanneer we aankomen. Jij ook? Als hier morgen geen verslag staat is het niet gelukt......

Groetjes!

• 18 Oktober 2015 - 22:10

Marjon:

Is er geen boekje Wat & hoe in het chinees ;-) ? Goede reis morgen!

• 19 Oktober 2015 - 11:45

Je Moeder:

Jullie zien wel heel veel bijzondere landschappen, prachtig om dit te mogen ervaren.
    Genieten van alles, ook van de TAAL, want dat blijft moeilijk.
    Erg leuk jullie verslagen te lezen, ga zo nog even door!!!
    Veel plezier.

• 19 Oktober 2015 - 12:15

Letta:

Hadden jullie maar een boekje wat en hoe in het Chinees mee genomen of bestaat dat niet.
    Maar jullie knappe mannen komen er zo toch ook wel. Veel plezier verder!