shanghai - Reisverslag uit Zhabei, China van pieter bree - WaarBenJij.nu shanghai - Reisverslag uit Zhabei, China van pieter bree - WaarBenJij.nu

shanghai

Blijf op de hoogte en volg pieter

21 Oktober 2015 | China, Zhabei

Op de gele berg zijn we inderdaad vroeg opgestaan om de zonsopkomst te bekijken. Het was erg fris, maar de zon lichtte de wolken mooi rood op. Even rustig verder gegaan met opstaan en toen zijn we de reis naar beneden begonnen. Maar de bus kwam op een ander plekje aan dan op de heenweg.... Veel meer bussen, veel meer mensen en dus veel onoverzichtelijker. Hier geen loket met 'information'... Helemaal geen loket. Gelukkig had ik de wijze raad van monique opgevolgd en alle tussenstops van de heenreis in Chinese tekens bij me. Het was dus geen probleem om uit te leggen waar we heen wilden aan de mevrouw die op ons afliep. Hup, weer in een bus vol chinezen. Maar de bus ging niet naar het treinstation, maar zette ons bij het busstation af. Daar werden we opgewacht door een tuktuk dus wij hebben dat ding volgeladen met backpacks en onszelf en zijn (af en toe tegen het verkeer in) naar het treinstation gebracht. De vooraf bestelde kaartjes werden zonder probleem meegegeven dus we hadden opeens zeeën van tijd over. We waren in de stad Huangshan (heeft dezelfde naam als de berg, maar ligt toch 50 km verder) en ik wist dat er een oud straatje te vinden zou zijn. Daar nog even door het echt oude China gebanjerd, weer even met de in Hong Kong aangeschafte selfiestick gespeeld, maar de winkeltjes gingen al bijna sluiten dus na een uur of twee toch maar terug naar het station. Boekje erbij, filmpje op de iPad (jango unchained meegenomen, had ik nog niet gezien, erg goed...) en de gebruikelijke tai-chi oefeningen van de plaatselijke senioren op de achtergrond op het plein. Dit keer wel met hippe muziek. Normaal staan ze hun oefeningen te doen op traditionele Chinese muziek, maar hier zat zowaar een beat onder. En dan de nachttrein in. Vergezeld van twee Taiwanezen, waarvan 1 snurkt. Maar goed, dat doe ik ook..... Vanmorgen wakker geworden in de buurt van Nanjing. En net na elf uur waren we op het station van Shanghai. Ons hotel ligt daar in de buurt. Het Golden River-view hotel ligt wel in de buurt van een slootje, maar vanuit geen enkele kamer is een rivier te zien. Wellicht dat het tijdens de bouw wel het geval was, maar inmiddels is het omsingeld door hoogbouw. En door bouwplaatsen. Er wordt hier als een malle gebouwd. In heel Shanghai.... Na de lunch door de buurt gebanjerd en de enige boeddhistische tempel van Shanghai bezocht waar nog actieve monniken wonen. Nu even bedenken wat we de rest van de dagen hier gaan doen.

Tot later!

Groeten, marc en pieter

• 21 Oktober 2015 - 20:15

Monique:

Ben blij dat ik nog een nuttige bijdrage heb kunne leveren. Klinkt allemaal bekend in de oren, erg leuk om te lezen! Volg jullie op de "voet"

• 21 Oktober 2015 - 20:39

Marjon:

Wat een onderneming zeg, deze reis. Maar dat is jullie wel toevertrouwd.
    Geniet ervan!

• 21 Oktober 2015 - 22:20

Je Moeder:

Wat zien jullie een hele andere wereld, andere mensen, andere leestekens wat een ervaring.Maar prachtig dat jullie dit ondernemen, zou niets voor mij zijn.Misschien vroeger??? Veel plezier en genieten van alle mooie dingen.

• 22 Oktober 2015 - 10:42

Letta:

Nou dat was weer een hele onderneming, leuk dat we dit met jullie zo mee kunnen beleven.
    Nog een week te gaan, geniet daar dan nog even van.

• 22 Oktober 2015 - 23:07

Linda:

Hey, ik geniet gewoon mee , ziet er allemaal te gek uit , veel plezier nog x