hangzhou - Reisverslag uit Xihu, China van pieter bree - WaarBenJij.nu hangzhou - Reisverslag uit Xihu, China van pieter bree - WaarBenJij.nu

hangzhou

Blijf op de hoogte en volg pieter

17 Oktober 2015 | China, Xihu

Toen marco polo hier 700 jaar geleden heen kwam schreef hij: 'Hangzhou, la citta celeste piu bella e piu splendida del mondo'..... de mooiste stad van de wereld. Het west lake en de omgeving behoren tot het werelderfgoed. Het is onderdaad mooi hier, maar die schoonheid is soms lastig te zien door de enorme drukte. Het vakantieseizoen van de chinezen is al twee weken voorbij, maar daar merken we weinig van. Blijkbaar hoort de drukte er gewoon bij. Het meer is best groot, we hebben fietsen gehuurd om de overkant te bekijken. Het verkeer went, merken we, want het gemak waarmee de chinezen voordringen en door het verkeer manoeuvreren hebben we redelijk snel overgenomen op onze tweewielertjes. Door het meer liggen twee paden en die geven beiden prachtig zicht op de heuvels in de omgeving die aan het meer grenzen.
We hebben vanavond nog eens de tripadvisor er op nageslagen en zijn bij nummer drie van de stad aangeschoven: een sushirestaurant in het midden van de stad. Echt heeeeel erg lekker gegeten. Op een gegeven moment stond er vier man rond onze tafel om de vertaling van droge witte wijn te ontcijferen. Uiteindelijk is het palmwijn geworden, en niet omdat we elkaar niet begrepen, maar omdat ze nou eenmaal geen witte druivenwijn op de kaart hadden staan.

Tot volgende keer! ;)