bei hai bin guan - Reisverslag uit Beihaibinguan, China van pieter bree - WaarBenJij.nu bei hai bin guan - Reisverslag uit Beihaibinguan, China van pieter bree - WaarBenJij.nu

bei hai bin guan

Blijf op de hoogte en volg pieter

19 Oktober 2015 | China, Beihaibinguan

bei hai bin guan, of zoiets

We zitten op een berg. Vanmorgen om 0700 vanuit ons hotel in Hangzhou vertrokken. Een taxirit van een half uur, kaartje kopen, drie kwartier wachten, een busrit van drie uur, kaartje kopen, een kwartier wachten, nog een busrit van een uur, kaartje kopen, een half uur wachten, een busrit van een half uur en we zijn bij de onderkant van de yellow mountain. Kaartje kopen.... Tien minuten in de kabelbaan en we staan op een berg. De gele berg. Een bijzondere berg met bomen en rotsen, steile rotsen. Mooi, hoog, steil en dus af en toe best wel een beetje eng. Maar mooi. Dan moeten we nog een half uur lopen over trappen naar boven en beneden. Misschien had het handiger geweest als we een groot gedeelte van onze bagage beneden hadden gelaten, maar ja, waar had dat dan gemoeten, en hoe veilig is het daar...? Gesjouwd dus maar.

Maar de moeite waard: wat een mooi schouwspel van rotsen met af en toe een boom d'r op. Door de lichtval krijgen we echt een heel mooi natuurbeeld voorgeschoteld. Al is het jammer dat het een beetje bewolkt is en de zonsondergang, die heel mooi schijnt te kunnen zijn een beetje verloren gaat.

Maar daar heeft Pieter een oplossing voor (zie foto).

Zometeen alweer terug. Straks inderdaad, want over een paar uur gaat de wekker alweer om de zonsopgang op deze berg te bekijken en fotograferen. Dan hebben we ontbijt en doen we hier nog een kleine wandeling. Dan gaan we de tour weer naar beneden om de nachttrein naar Shanghai te halen. Hooguit wat nieuwe fotoos......

Dus morgen even geen verslag (denk ik), want dan liggen we in de trein. Tot later!!!!

Groetjes, marc en pieter

• 19 Oktober 2015 - 23:27

Larissa:

Yeahhhhhh!!!! Congrats!!

• 20 Oktober 2015 - 11:13

Letta:

Wanneer jullie thuis komen zijn jullie hard aan vakantie toe! Haha.