wat een dag........ - Reisverslag uit Guilin, China van pieter bree - WaarBenJij.nu wat een dag........ - Reisverslag uit Guilin, China van pieter bree - WaarBenJij.nu

wat een dag........

Blijf op de hoogte en volg pieter

12 Oktober 2015 | China, Guilin

Vandaag een kort vluchtje van een uurtje van Shenzen naar Guilin was de bedoeling.......

Het is maar goed dat mijn moeder er niet bij is. Zulk gedoe in zo'n land......

Op tijd opgestaan en naar het vliegveld. Zouden we daar ook even ontbijten. Daar aangekomen bleek onze vlucht echter gecancelled. Geen punt, dat is om te boeken. Over 6 dagen(!) kunt u vliegen......
Terwijl staan de bedenken wat nu komen er twee Brazilaanse jongemannen aan die hetzelfde probleem hebben. Er blijkt een alternatief: vliegen naar Nanning en vandaar met de bullettrain. Alleen, die vlucht vertrekt over een uur. Dus rennen! Omboeken, inchecken, door de douane, Pieter zoek, uhh.......

Pieter is achter mij uit de rij gehaald. Probleem met de bagage. Of eigenlijk, met die van onze nieuwe reisgenoten wiens tas door de stewardess allemaal onder Pieter zijn naam is ingecheckt. Gelukkig blijkt het alleen een batterij die niet mee mocht....

Door met rennen. Op tijd in het vliegtuig en inderdaad een kort vluchtje. Bij aankomst moeten we echter nog even met de bus naar het treinstation. En dan nog lopen want de bus naar het treinstation brengt je hier natuurlijk niet naar het treinstation, maar zet je ergens in de stad af.

Eenmaal aangekomen eerst de spullen weer door de scanner van de beveiliging. Dat moet hier op ieder metro en treinstation. Achteraan sluiten in de rij voor de kaartjes. Maar welke rij. Mijn chinees is niet zo goed dat ik weet waar ik moet zijn voor mijn bestemming. De kaartautomaat bracht ook al geen uitkomst dus daarom nu in een enorme rij. Links van ons is de rij ineens weg. Uitverkocht zijn de kaartjes daar. Het zal toch niet.........
Boven ons hangt een scherm: zoveel kaartjes nog voor die trein, zoveel nog voor een andere. Links van ons een jengelend kind, rechts twee ruziende chinezen en hier en daar (maar vooral hier) wordt nogal voorgedrongen. Iedereen lijkt dat normaal te vinden.

Gelukkig spreekt deze dame achter de balie engels!!!
Kaartjes voor de trein, maar geen bullettrain. Onze trein komt om half 7 vanavond aan. Ruim 7 uur later dan gepland. Gelukkig hebben we het niet werkende nummer van onze gids terplekke nog. Dat weet Pieter gelukkig op te lossen. Eerst nog even soep met stokjes (geen grap!) en dan opgewekt onze trein in.
Voordeel van de trein: we zien wel een heel afwisselend landschap. Mooi hoor!

• 12 Oktober 2015 - 13:22

Monique:

Heel herkenbaar allemaal.... Welkom in China!!!! :'p

• 12 Oktober 2015 - 13:47

Je Moeder:

Wat een gedoe, niets is zeker of te laat nee echt niets voor mij.
    MMMAAAARRRR jullie genieten toch wel van wat jullie meemaken?
    Leuk om mee te leven van jullie reis in China.
    Tot een volgend verslag.....

• 12 Oktober 2015 - 14:09

Letta Bloemhard:

Oei wat een gedoe zeg, nee inderdaad niets voor mij. Maar jullie beleven zo wel heel wat.
    Leuk om zo met jullie mee te reizen. Geniet maar lekker verder.

• 12 Oktober 2015 - 19:20

Marjon:

Vervelend om zo mee te maken als je daar bent, maar zo ervaar je waarschijnlijk wel heel goed die cultuur en zie je toch een hoop moois in de omgeving. Veel plezier!