Indonesië - dag 18 en 19 - Reisverslag uit Banjar Dewatan Anyar, Indonesië van pieter bree - WaarBenJij.nu Indonesië - dag 18 en 19 - Reisverslag uit Banjar Dewatan Anyar, Indonesië van pieter bree - WaarBenJij.nu

Indonesië - dag 18 en 19

Blijf op de hoogte en volg pieter

05 April 2017 | Indonesië, Banjar Dewatan Anyar

Om 12.00 stond een nieuwe chauffeur op de stoep. Die bracht ons in 3 uurtjes in Ubud, het culturele hart van Bali. Door het hoge binnenland, langs de tweelingmeren. En dan de zuidkant van de bergen met veel kleine riviertjes, veel hoogteverschillen en dus een afwisselend landschap met bossen en rijstvelden. De heilige bouwseltjes worden hier hele tempels in de tuinen. We hebben wederom een 'room with a view'. Een heerlijk resort waar we een ruime kamer hebben.
's Avonds gezellig met Jorn geborreld en gegeten, want die zat heel toevallig in een hostel 3km verderop.

Indonesië - dag 19

We werden opgehaald voor een wandeltocht door de rijstvelden. Eerst even een stukje rijden, want de velden direct rondom het toeristische Ubud zijn te druk of platgereden door de scooters. Althans, dat was het verhaal van onze gids. Hij stuurde ons over de liefdes-weg. Mooie wandeling langs rijstvelden en door kleine dorpjes. Opeens gaat het keihard regenen als we aansluitend we een koffie-, thee-, en specerijenplantage bezoeken. Hier is de cat-poo-chino verkrijgbaar. De koffie van de bonen die door het gehele spijsverteringsstelsel van een kat gereisd hebben. Die laten we aan ons voorbij gaan. We sluiten af met een traditionele Hindoestaanse ceremonie in een kletsnatte tempel voordat we in een warung in de rijstvelden een lunch nemen. De rest van de dag relaxen we op de kamer en rond het zwembad.

Indonesië - dag 20

De volgende ochtend blijft Marc aan de pool als Pieter de wandelschoenen aantrekt voor een rondje door de omgeving. Straks worden we opgehaald voor een diner bij locals thuis. We zijn benieuwd!

• 05 April 2017 - 19:47

Je Moeder:

Marc aan de pool en jij wandelen? Niet fit of lekker lui zijn?
    Lekker gegeten bij de locale mensen?
    Nog een paar dagen genieten>>>>>>>